Klikając przycisk „Akceptuj”, wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

Zamawiaj tyle samo za MNIEJ

W każdej firmie handlowej ostateczny wynik finansowy zależy od ilości sprzedanych towarów oraz uzyskanej marży. Identycznie jest w sklepach spożywczych. Te dwa powyższe czynniki są ze sobą ściśle powiązane. Wraz z obniżeniem ceny produktów zwiększamy ilość sprzedaży, ale niestety powoduje to spadek osiąganej marży.

Czy da się jednocześnie obniżyć cenę i zwiększyć to co zostanie nam w kieszeni?

Odpowiedzią jest lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw i osiągnięcie najlepszych cen zakupowych. Obniżając cenę zakupu, osiągamy wyższą marżę przy założeniu braku zmiany ceny dla klienta.

Niestety sprawne zarządzanie łańcuchem dostaw to nic prostego. Oferty otrzymywane od naszych kontrahentów bardzo często się zmieniają. Musimy brać pod uwagę promocje cenowe, ilościowe, pakietowe oraz spełniać minima logistyczne itd. Ilość zmiennych jest ogromna, a powiązania między nimi są na tyle skomplikowane, że ich szczegółowa analiza i samodzielne porównanie cen sprawia nie lada wyzwanie.

“W naszej firmie przygotowanie zamówień trwało kilka godzin dziennie. Pracownicy starali się tak zamawiać towary, aby maksymalnie obniżyć cenę zamówienia i tym sposobem zagwarantować atrakcyjną cenę dla klientów. Jednakże ręczny proces porównania cen jest wysoce nieefektywny i jak można przypuszczać, prowadzi do pozostawienia pieniędzy w kieszeni dostawców. Wszystko zmieniło się wraz z wprowadzeniem rozwiązań oferowanych przez platformę sprytnykupiec.pl” - Andrzej Góral

Znając opisane wyżej problemy z własnej ponad 30 letniej praktyki, zdecydowaliśmy się opracować rozwiązanie, którym jest jeden z modułów sprytnegokupca.pl – Splitter (rozdzielacz). Jego zadaniem jest podział wcześniej przygotowanego zamówienia na kilka mniejszych skierowanych do różnych dostawców, tak aby zakupić towar w jak najniższej cenie. Dzięki zastosowaniu w pełni automatycznego mechanizmu czas potrzebny na przygotowanie zamówień zostaje skrócony kilkukrotnie! Co jednak najistotniejsze, optymalizator zawsze przegląda wszystkie oferty, wszystkie promocje, od wszystkich dostawców, nie ma tutaj mowy o przegapieniu czy nie zauważeniu jakiejś możliwości zaoszczędzenia pieniędzy.

Moduł sam aktualizuje oferty naszych dostawców – wszystko dzieje się automatycznie, każdego dnia gwarantując nam wybór najlepszych ofert na rynku.

Zakończenie pracy splitera prowadzi do wyświetlenia okna przedstawiającego pozycje zakupowe pogrupowane w zamówienia do różnych dostawców. Na tym poziomie również widoczna jest kwota uzyskanych korzyści. W ten sposób przygotowane zamówienia są propozycją, która po ręcznej akceptacji tworzy pliki EDI.

Pliki następnie z łatwością wgrywamy na platformy zakupowe naszych kontrahentów.

Oszczędzaj czas i podnoś średnią marżę, a przez to rentowność całego biznesu!

Przejmij kontrolę nad chaosem ofert swoich dostawców dzięki cyfrowej agregacji danych na jednej platformie.